Postrzeganie procesów audiacji wstępnej w opiniach studentów i rodziców (na przykładzie projektu edukacyjno-badawczego MUZOPOLIS)
Autor: Marika Piasecka
Temat pracy: Postrzeganie procesów audiacji wstępnej w opiniach studentów i rodziców (na przykładzie projektu edukacyjno-badawczego MUZOPOLIS)
Rodzaj pracy: licencjacka
Rok obrony: 2014
Promotor: dr Paweł Trzos
Praca prezentuje opis zgromadzonych danych dotyczących analizy postrzegania procesów audiacji wstępnej przez osoby zajmujące się kierowaniem wczesnym rozwojem muzycznym dzieci. Badania przeprowadzono wśród dorosłych uczestników projektu edukacyjno-badawczego Muzopolis w UKW tj. rodziców dzieci w wieku do 6 roku życia, które poddane były oddziaływaniom umuzykalniającym oraz studentów wspomagających realizację zajęć umuzykalniających w tym projekcie. Analizowane wypowiedzi badanych osób odnosiły się do postrzegania szans, trudności w realizacji procesów inkulturacji, imitacji i asymilacji w rozwoju umuzykalnianych dzieci. Problematyka badań zawierała się w obszarach pytań skoncentrowanych na:
- wiedzy osobistej rodziców i studentów dotyczącej realnej możliwości intensyfikacji rozwoju swoich dzieci w zakresie audiacji wstępnej,
- jednostkowych opisów studentów dotyczących tworzenia i ewaluacji wiedzy popartej ich subiektywnymi doświadczeniami w zakresie aplikowanych rozwiązań w programach projektu Muzopolis,
- umiejętności rodziców i studentów w zakresie subiektywnego wyjaśniania kategorii teoretycznych wynikających z realizacji procesów audiacji wstępnej.
Wnioski z badań inspirują do poszukiwania dalszych odpowiedzi na pytania o możliwość analizy i kształtowania operatywnej wiedzy rodziców i studentów o procesach wczesnej edukacji muzycznej w kontekście teorii E.E. Gordona.