Innowacyjność nauczycieli w preferowanych formach muzycznej edukacji dziecka
Autor: Łukasz Pulchny
Tytuł: Innowacyjność nauczycieli w preferowanych formach muzycznej edukacji dziecka
Rodzaj pracy: licencjacka
Rok obrony: 2015
Promotor: dr Paweł Trzos
Głównym celem badań było poznanie sposobów realizacji przez nauczycieli klas I-III różnorodnych form edukacji muzycznej dziecka ze szczególnym uwzględnieniem nowoczesnych i nietypowych podejść do praktyki. Wśród najważniejszych aspektów kwerendy skoncentrowano się na problemach rozwoju muzycznego dziecka znajdującego się na etapie wczesnoszkolnym. Przedstawione w nim zostały psychologiczny szkic takiego rozwoju oraz jego wariant muzyczno-edukacyjny. Wiadomości te zostały zestawione z muzycznymi wymaganiami programowymi, jakie są stawiane uczniowi w młodszym wieku szkolnym. Rozważono też możliwość innowacyjnego spojrzenia na sposoby realizacji muzyki w klasach I-III. Podjęto się tutaj próby zdefiniowania pojęcia innowacji oraz zestawiono i opisano nowatorskie pomysły dotyczące nauczania muzyki w szkole podstawowej. Wyraźną alternatywą jest propozycja odniesienia się do rozwiązań gordonowskich. Badania mają charakter edukacyjny, a wnioski wskazują konieczność stymulowania postaw innowacyjnych w nauczaniu muzyki.