Od poczęcia do... - muzyki możemy się uczyć przez całe życie, a jej bogactwo pozostanie niezgłębione. Naukowcy twierdzą, że podczas ciąży ciało matki stanowi dla płodu dźwięczny wszechświat. W łonie matki dźwięki zarówno docierające z wewnątrz, jak i z zewnątrz opływają dziecko. Najważniejszym jest tutaj głos matki – jak mówi doktor Fijałkowski - w ostatnich 3 miesiącach ciąży „monolog matki zamienia się w „dialog"; dziecko zaczyna słyszeć głos matki i reagować na bodźce przekazywane przez zmysł równowagi. Podobnie i w okresie niemowlęcym najskuteczniej można uciszyć dziecko przez łagodne, macierzyńskie przemawianie do niego.
Nasze działania dla kobiet w ciąży są edukacyjne, ale również mają za zadanie pomóc w zachowaniu równowagi psychicznej i fizycznej mamy.
Kompleksowo: zajęcia umuzykalniające dla najmłodszych, koncerty dla rodzin z dziećmi, grupowa nauka gry na instrumentach dla wszystkich od 5 roku życia w górę. W ramach naszego kompleksowego projektu staramy się uczyć muzyki poprzez zajęcia umuzykalniające skierowane do dzieci w wieku 0-3 lat i kobiet w ciąży. Poza warsztatami tworzymy specjalne koncerty gordonowskie, podobne do zajęć, ale uatrakcyjnione przez udział instrumentalistów.
Tworzymy też rozbudowany słownik muzyczny, taki, by dzieci mogły się wypowiadać muzycznie: tonalnie i rytmicznie. Wykorzystujemy nasze ciało i staramy się wspólnie tańczyć, improwizując ruch. Śpiewamy repertuar od klasyki, przez muzykę współczesną, rozrywkową, po muzykę świata.
Zapraszamy na muzyczną wędrówkę, czerpiąc z różnych kultur to, co najlepsze, dobierając odpowiednich instrumentalistów i wokalistów.
Zajęcia umuzykalniające dla kobiet w ciąży są specyficzne ze względu na skoncentrowanie się na relacjach między partnerami – rodzicami, a dzieckiem, którego doznania są jeszcze bardzo zależne od rodziców. Prezentowana muzyka, proponowane formy aktywności muzycznej uwzględniają potrzeby i możliwości matek.
Dlaczego opieramy się na Teorii uczenia się muzyki prof. Edwina Eliasa Gordona?
Dla starszych: uczniów, studentów i dojrzałych amatorów muzyki mamy wyjątkową ofertę zajęć grupowej nauki gry na instrumencie. Jest to formuła wynikająca z teorii Profesora, ale również z założenia, że muzyka jest formą socjalizacji oraz doskonalenia harmonicznego i kształcenia w kierunku posiadania umiejętności improwizacji. Ta ostatnia wymaga współpracy minimum czterech instrumentalistów. Aby wspomóc uczących się gry współpracujemy z wypożyczalniami instrumentów. Nasza kadra to muzycy koncertujący, którzy potrafią improwizować - osoby pełne pasji i mądrości pedagogicznej, dla których znaczenie ma efektywność edukacji.
Celem naszego projektu jest wyposażenie słuchaczy w umiejętność audiacji – rozumienia muzyki, ale także docenienia jej piękna poprzez tworzenie i improwizowanie. Tak jak każda ze sztuk, tak i muzyka jest bardzo wymagająca. Bez edukacji i przygotowania nasz odbiór muzyki ubożeje, tracimy możliwość korzystania w pełni z jej bogactwa. A przecież muzyka jest tak wszechobecna, że słyszymy ją na każdym kroku.
Projekt Kompleksowej Edukacji Muzycznej realizowany jest we współpracy z Uniwersytetem Kazimierza Wielkiego oraz Polskim Towarzystwem E. E. Gordona w Instytucie Pedagogiki UKW.
Naszym dalekosiężnym celem jest wprowadzenie gordonowskiej edukacji muzycznej do placówek edukacyjnych w całej Polsce; zajęć umuzykalniających w żłobkach, przedszkolach i grupowej gry na instrumentach w szkołach.
Ruch gordonowski w Polsce.
Profesor Edwin E. Gordon po raz pierwszy przyjechał do Polski na zaproszenie Akademii Muzycznej w Warszawie do Radziejowic w 1991 roku. Następnie kilkukrotnie gościł w Polsce w ramach autorskich seminariów organizowanych przez Polskie Towarzystwo E.E. Gordona oraz Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Fundacja Kreatywnej Edukacji, we współpracy m.in. z PTEEG organizuje seminaria, na które zaprasza znawców, a zarazem propagatorów teorii Profesora z USA, Włoch oraz Portugalii. W Polsce wdraża dzieło Profesora kilkuset nauczycieli, wykładowców, muzyków. Wydawane są tłumaczenia publikacji Profesora oraz autorskie pozycje będące adaptacją teorii na polskim gruncie.