Katedra Badań nad Edukacją Estetyczną

Działania podejmowane przez rodziców w celu umuzykalniania dzieci w wieku przedszkolnym w oparciu o koncepcję E.E. Gordona

Autor: Patrycja Kuligowska
Tytuł: Działania podejmowane przez rodziców w celu umuzykalniania dzieci w wieku przedszkolnym w oparciu o koncepcję E.E. Gordona
Rodzaj pracy: licencjacka
Rok obrony: 2015
Promotor: dr hab. Beata Bonna

Celem pracy dyplomowej było ukazanie działań podejmowanych przez rodziców w celu umuzykalniania dzieci w wieku przedszkolnym zgodne z teorią E.E. Gordona.
Głównym problemem badawczym było poznanie działań rodziców w celu umuzykalniania dzieci w wieku przedszkolnym. Natomiast problemy szczegółowe dotyczyły aktywności rodziców w celu umuzykalniania dzieci w okresie prenatalnym, działań wspierających rozwój tonalny oraz rytmiczno-ruchowy w obecnym czasie. Badania pozwoliły poznać także elementy wiedzy rodziców w zakresie założeń koncepcyjnych E.E. Gordona. W badaniach zastosowano metodę indywidualnego przypadku, a techniką był wywiad. Sformułowano wnioski m.in.: rodzice angażują się w rozwój muzyczny swoich dzieci już w czasie okresu prenatalnego, ponieważ są świadomi pozytywnego wpływu na rozwój człowieka. Podejmują podstawowe działania zarówno w zakresie tonalnym jak i rytmiczno-ruchowym.