Katedra Badań nad Edukacją Estetyczną

Działania podejmowane przez rodziców w celu umuzykalniania dzieci od okresu prenatalnego do poniemowlęcego w oparciu o koncepcję E.E. Gordona

Autor: Patrycja Adahs
Tytuł: Działania podejmowane przez rodziców w celu umuzykalniania dzieci od okresu prenatalnego do poniemowlęcego w oparciu o koncepcję E.E. Gordona
Rodzaj prac: licencjacka
Rok obrony: 2015
Promotor: dr hab. Beata Bonna

Głównym celem niniejszej pracy było poznanie działań umuzykalniających dzieci od okresu prenatalnego do wieku poniemowlęcego, jakie podejmują współcześni rodzice. W badaniu koncentrowano się na działaniach wspierających rozwój tonalny oraz rytmiczno-ruchowy dzieci oraz poznaniu zainteresowań muzycznych i wiedzy rodziców odnośnie koncepcji E.E. Gordona. Badania przeprowadzono metodą indywidualnego przypadku. Wnioski z badań podkreślają potrzebę uświadamiania oraz wyjaśniania rodzicom kluczowych pojęć(i ich edukacyjnego sensu), jakie związane są z koncepcją działań E.E. Gordona.